Yleistä:
Verkkokaupan www.kauppa.biolan.fi omistaa Biolan Oy (Y-tunnus 0132209-5), osoitteessa Lauttakyläntie 570, 27510 Eura (jäljempänä Biolan tai me).
Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme koskien näitä toimitusehtoja, tekemiäsi tilauksia ja mahdollisia reklamaatioita seuraavilla yhteystiedoilla:
Puhelin: 358 2 5491 600
Sähköposti: verkkokauppa@biolan.fi
Tuotteet ja hintatiedot:
Myyntiehdot koskevat tuotteiden ostamista verkkokaupasta.
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat ilmoitetaan tuotteiden yhteydessä ja hinnat ovat euroissa. Hinnat sisältävät ALV:n, ellei toisin mainita. Toimituskulut lisätään tuotteiden hintaan. Tiedot toimituskuluista annetaan verkkokaupan ostoskorissa ennen maksuvaihetta. Tuotetiedot annetaan tuotteen yhteydessä verkkokaupan tuotesivulla.
Pidätämme oikeuden myyntiehtojen muuttamiseen ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia myyntiehtoja, jotka ovat luettavissa verkkokaupassa.
Tilauksen tekeminen
Tuotteet tilataan lisäämällä ne verkkokaupan ostoskoriin. Ostoskoriin voi lisätä useita tuotteita ja jatkaa samalla ostosten tekemistä. Kun olet saanut ostoksesi valmiiksi, siirry ostoskoriin painamalla ”Näytä ostoskori” -painiketta. Ostoskorissa näet tiedot tuotteen/tuotteiden hinnasta, mukaan lukien toimituskulut.
Viimeistelläksesi tilauksen sinun tulee täyttää tarvittavat tiedot ja valita sopiva toimitustapa.
Toimituskulut näkyvät verkkokaupassa ennen tilauksen viimeistelyä, ja vahvistat suostumuksesi tähän maksuun lähettäessäsi tilauksesi.
Maksaminen verkkokaupassa tapahtuu Paytrailin kautta. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Lisätietoja Paytrailin käytöstä on saatavilla täällä.
Sopimus astuu voimaan, kun saamme maksun. Mikäli tilattuja tuotteita ei voida toimittaa meistä riippumattomista syistä, ilmoitamme tästä mahdollisimman pian ja maksu (mukaan lukien toimituskulut) palautetaan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä.
Varmista huolellisesti, että antamasi henkilötiedot ja muut tilaustiedot verkkokaupan tilauslomakkeella ovat oikein. Ostajalla on vastuu tarkistaa ja käydä läpi tilauksen tiedot kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista.
Toimitus
Tilauksia toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueella osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys (emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle tai ulkomaille). Huomioithan, että verkkokauppatuotteiden nouto ei ole mahdollista.
Toimituskulut lisätään kaupassa myytävien tuotteiden hintaan. Toimitusaika on vähintään kaksi työpäivää. Tuotteen arvioitu toimitusaika on ilmoitettu verkkokaupassa tuotteen tiedoissa. Toimituskulut koskevat yhtä toimitusta. Huomioi, että toimitusaika on suuntaa antava.
Toimitushinta lasketaan tuotteen tilavuuspainon sekä toimitusosoitteen perusteella ostoprosessin yhteydessä. Toimituksen hinta näkyy ostoskorissa ostoksen maksamisen yhteydessä.
Jos toimitusaika osuu viikonlopulle tai pyhäpäivälle, tilaus toimitetaan seuraavina työpäivinä.
Syöttämällä postinumerosi ostoskoriin saamme selville tarkan toimitushinnan kotiin toimitettuna. Tuote/tuotteet ja toimituskulut maksetaan samanaikaisesti tilauksen maksun yhteydessä. Lähetykset toimitetaan sovittuun toimitusosoitteeseen, ja asiakkaan on varmistettava, että toimituspaikassa on mahdollisuus purkaa lähetys.
Tuotekortilla näkyy arvioitu toimitusaika.
Varastossa olevat tuotteet lähetetään varastoltamme 2-3 arkipäivän kuluessa tilauksesi tekemisestä. Toimitusaika vaihtelee valitun toimitustavan ja toimitusosoitteen mukaan.
Toimitukset saapuvat yleensä ostajan ilmoittamaan määränpäähän 7-10 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Poikkeustapauksissa pidätämme oikeuden toimittaa tavarat 45 päivän kuluessa.
Mikäli meistä riippumattomista syistä viivästyksiä tapahtuu, pyrimme aina informoimaan asiakasta tilanteesta. Aika ei ole olennainen toimituksen suhteen, vaan ostajalla säilyy kaikki oikeudet soveltuvien lakien mukaisesti. Emme kuitenkaan vastaa mahdollisista viivästyksistä aiheutuneista vahingoista, jos viivästys johtuu meistä riippumattomista syistä.
Kun vastaanotat toimituksen, tarkista, että toimitus sisältää kaikki tilaamasi tuotteet ja että ne ovat virheettömiä. Jos huomaat virheen tilauksessa tai tuotteessa, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@biolan.fi.
Biolanilla on oikeus peruuttaa kauppa ja vaatia tuotteiden palautusta sinulta (jos ne on jo toimitettu), mikäli verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinta on virheestä johtuen merkittävästi alle tuotteiden markkinahinnan.
Noutamatta jääneet paketit palautuvat automaattisesti Biolanille, ja palautamme tuotteesta rahat asiakkaalle automaattisesti ottamatta erikseen yhteyttä asiakkaaseen. HUOM! Toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle.
Palautusehdot
Kuluttaja-asiakkailla on oikeus palauttaa ostamansa tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Tämä peruutusoikeus ei koske oikeushenkilöitä. Jotta 14 päivän palautusoikeutta voidaan käyttää, tilatut tuotteet eivät saa olla käytössä muulla tavoin kuin mitä on tarpeen tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan tarkistamiseksi. Jos tuotteita on käytetty muuhun tarkoitukseen tai niissä on käytön jälkiä, Biolanilla on oikeus vähentää hyvitettävää maksua tuotteiden arvon alenemisen mukaisesti.
Tuotteiden palauttamiseksi sinun tulee lähettää peruuttamisilmoitus sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@biolan.fi viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Tuotteiden palautuskulut ovat ostajan vastuulla, ellei palautuksen syy ole väärä tai viallinen tuote. Palautettavat tuotteet on pakattava huolellisesti, ja ne on palautettava 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä tai esittää todiste siitä, että tuotteet on luovutettu kuljetuksesta vastaavalle taholle edellä mainitun ajanjakson kuluessa.
Kun olemme vastaanottaneet palautetut tuotteet, palautamme rahat välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa peruutuksen vastaanottamisesta. Voimme pidättyä palauttamasta maksuja, kunnes olemme saaneet tuotteet takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin.
Suoritamme palautuksen käyttämällä samaa maksutapaa, jota olet käyttänyt tilauksen maksaessasi.
Huomioi, että kasvualusta- ja kuiviketuotteet sekä lannoitteet ja ravinteet eivät ole vaihdettavissa eivätkä hyvitettävissä, jos pakkaus on avattu.
Vastuu virheistä
Tuotteiden mahdollinen takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostajan velvollisuutena on tutustua tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöä. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan verkkosivustolta. Yleensä takuu kattaa vain valmistus- ja materiaalivirheet tuotteessa. Takuuaika ilmoitetaan tuotetiedoissa. Takuukorjaus tai -vaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä valmistajaan tai heidän huoltopalveluunsa, sillä tämä nopeuttaa palvelua.
Biolan vastaa tuotteiden virhevastuusta silloin, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Lisätietoja saat lähettämällä sähköpostia osoitteeseen verkkokauppa@biolan.fi.
Biolan ei vastaa ostajan toimista tai laiminlyönneistä aiheutuneista vahingoista.
Force majeure -tilanteet
Biolan ei ole vastuussa tuotteen virheistä, toimituksen viivästymisistä tai muista sopimusrikkomuksista, jotka johtuvat meidän vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevista olosuhteista (force majeure). Tällaisessa tilanteessa noudatamme velvollisuuksiamme toimia mahdollisimman nopeasti otettuamme ensin yhteyttä asiakkaaseen ja varmistettuamme, että hän haluaa edelleen vastaanottaa tilauksen.
Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely.
Käsittelemme henkilötietojasi luottamuksellisesti. Tarkemman kuvauksen henkilötietojen käsittelystä löydät Biolanin tietosuojaselosteesta.
Välitämme henkilötietoja kuljetuspalveluita tarjoaville yrityksille tuotteiden toimittamiseksi.
Lähetämme uutiskirjeitä sähköpostitse vain rekisteröidyn antamaan suostumuksen perusteella. Uutiskirjeiden lähettämisen voi kieltää milloin tahansa seuraamalla uutiskirjeessä olevia ohjeita.
Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Verkkokaupassa tehtyjen tuoteostojen osalta sovelletaan Suomen lakia.
Mikäli haluat reklamoida ostamastasi tuotteesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@biolan.fi.
Riitatilanteissa, joissa asiakkaan ja Biolanin välillä ei pystytä löytämään tyydyttävää ratkaisua, kuluttajalla on Suomessa oikeus viedä asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnalle, kuluttajan on otettava yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Kaikki näiden myyntiehtojen mukaisesti tehtyihin sopimuksiin (tuotteiden tilaukset) liittyvät vaateet tai riidat ratkaistaan Suomen lain mukaan lukuun ottamatta sen lakiperiaatteita ja sääntöjä lainvalinnasta ja lakien konfliktitilanteista.
Kaikki näiden myyntiehtojen mukaisesti tehtyihin sopimuksiin (tuotteiden tilaukset) liittyvät vaateet tai riidat käsitellään toimivaltaisen suomalaisen tuomioistuimen toimesta.